Aman Petrol Canım Petrol


  K.Maraş'ta, evin hemen yanındaki benzinliğin benzin ve LPG litre fiyatlarını gösteren tabelada '95 oktan kurşunsuz-4.27' yazdığını görünce 'of of yakmada depoda bırak' dedim kendime. Depoyu doldurdum tahmin edebileceğiniz üzere; hem de yedek haznesi de dahil. Keyif benim; 'ne gerek var tüp taktırmaya filan' . Gölbaşı'nı geçtikten hemen sonra bir kez daha doldurdum depoyu; bu kez litresi 4.40'dan. '
olsun; zaten normal fiyatı bu' diyerek teselli ettim kendimi. İçimde garip bir his var dı: 'yedek hazneyi doldur son raddesine kadar' komutuma uydu görevli arkadaş; bir kez daha yola koyuldum. Malatya'ya geldiğimde bu indirimli fiyatla aracımın kilometrede ne kadar yakıt tükettiğini merak ettim ve depoyu bir kez daha doldurmaya karar verdim ve günümün en adrenalin dolu anına ulaşmıştım '4.87 oldu litresi abi' demez mi, marketinin önünde oturuşundan işletme sahibi olduğu fazlasıyla belli olan adam. 'Neeeeeeyyyy' evet bildiğin 'neeeeeeyyyyy' feryad-ı figanı. 'efendim, anlayamadım' ya da benzer kibar sözler yok; hele yolculuğun başındaki keyfimden eser yok. 


  Bu nasıl bir indirim-bindirim sistemidir çözemedim ama bu pek neşesiz etkinliğin sorumluları, vatandaşın surat ifadelerini gördüklerinde ya da nasıl tepki verdikleri kendilerine iletildiğinde :
'Uvvv beybi; yeah, durmak yok yola devam' diyeceklerdir eminim. 



  Sanırım bu son bindirimle 'fiat' marka otomobile binmek suretiyle çözüm yoluna gitmeyi bir yerde kanıksamış olan biz 'sefiller', bu kez 'arabayı ne yapacaksınız siz; bisiklete binin, sağlıklı yaşayın' önermesiyle bir parça da olsa huzur buluruz gibi geliyor bana.



  Her seçim döneminde litresi 1 lira olması konuşulan motorin bile 4.42 olduğuna, bana 'bahşedilen' %5 zam, %10 kira zammıyla darbe alıp bir şekilde direnç göstermesine rağmen bu son benzin zammıyla yerle yeksan olduğuna göre fazla söze hacet yok. Bu arada zamanlama açısından önem taşıdığı için bir nevi anekdot kıvamında yazımın sonuna eklemek isterim. Televizyonda malum bir petrol şirketinin 'Aman petrol, canım petrol' şarkısı eşliğinde, kendi şubelerinden alınan benzinin ne kadar ekonomik olduğunu ve bu benzinle araçların daha fazla kilometre yaptığını duyuruyorlar, hem de Ajda ve 'sütunları' üzerinden. 



Besbelli birileri bizimle kafa buluyor.



En derin muhabbetlerimle 


22.09.2012
23.05

Yorumlar